Рубрика: Бизнес-PR

Привыкли пиарить, привыкайте денежки платить



Какая статья считается рекламной, а какая — нет

 

Из всех поступивших в адрес редакции вопросов, самым актуальным нам показался тот, который связан с прессой. Пожалуй, этот вопрос наступил нам на больной мозоль – почему-то до сих пор 90% украинских пиарщиков считает, что размещение заказных статей в прессе и есть сущность PR. Иногда становится даже страшно, открывая очередной номер какого-нибудь издания: статья носит ярко выраженный рекламный характер, однако подается как журналистский материал.


Вопрос:
– Скажите, пожалуйста, какая статья в печатном издании может быть расценена, как рекламная и каковы могут быть последствия? Действительно ли статья, содержащая название товара, его стоимость и указание на место его продажи по Закону автоматически расценивается как реклама со всеми вытекающими отсюда последствиями?
Для ответа на этот достаточно сложный юридический вопрос мы обратились к юристам-профессионалам из юридической компании «Юрченко, Рыбешко и партнеры».

 
Ответ:
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про рекламу» реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.
Таким чином, для кваліфікації певної інформації як рекламної треба визначити, чи розповсюджується вона з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Розміщення в пресі інформації про товар конкретної марки, з зазначенням його ціни, яка може порівнюватись з ціною відповідного товару конкурентних марок, а також з зазначенням реквізитів власника такого товару чи особи, яка його розповсюджує, може розглядатись виключно як просування товару або його виробника на ринку, що врешті-решт має на меті отримання прибутку.
Така точка зору підтверджується положенням ч. 3 ст. 9 «Ідентифікація реклами» Закону України «Про рекламу», відплвідно до якого інформаційний, авторський або редакційний матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) продукції чи на її виробника для формування інтересу і сприяння реалізації продукції, а також містить вихідні дані (реквізити) особи, що виробляє або розповсюджує зазначену продукцію, вважається рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».
Очевидно, що визначальним фактором знов-таки є те, чи розміщується інформація з метою одержання прибутку, залучення уваги споживача до конкретної фірми або продукції, що вона випускає.
Той факт, що відповідна інформація не була помічена позначкою «Реклама», не впливає на її кваліфікацію як рекламної. Розміщуючи рекламні матеріали без такої позначки, редакція друкованого засобу масової інформації порушує порядок виготовлення та розповсюдження реклами, визначений у Законі України «Про рекламу». За таке порушення ст. 27 Закону передбачає відповідальність у вигляді штрафу в розмірі чотирикратної вартості розповсюдження такої реклами. До відповідальності може бути притягнений також журналіст редакції, який відповідно до ст. 26 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» зобов’язаний утримуватися від поширення в комерційних цілях інформаційних матеріалів, які містять рекламні відомості про реквізити виробника продукції чи послуг (його адресу, контактний телефон, банківський рахунок), комерційні ознаки товару чи послуг тощо.
За розміщення усіх видів оголошень і повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення тощо має сплачуватись податок з реклами (ст. 11 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори»). Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0, 1 відсотка вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0, 5 відсотка за розміщення реклами на тривалий час.
Податок на рекламу включається до суми оплати послуг за її розміщення і перераховується розповсюджувачем реклами до бюджету місцевого самоврядування в порядку, визначеному відповідною Радою народних депутатів.

 

На вопрос отвечал консультант юридической компании «Юрченко, Рыбешко и партнеры».

Комментирование закрыто.